Stikkordarkiv: Øyvind

Åpent hus!

I forbindelse med vår ekteskapsinngåelse i Miami den 04.04.2008, har vi fått (en del) hint om at flere ønsker å se bilder og kanskje snakke litt om den flotte turen vår. Det ble også tatt noen fine bilder som vi har lyst til å vise frem. Kristian, Lene og ungene kommer selvfølgelig.

hjerter-ringer

Vi har derfor lyst til å invitere alle som vil til et litt kombinert selskap i:

PANORAMAVEGEN 21A, 04.05.2008.

Dette blir avskjedsselskapet i Panoramavegen 21A, en enkel feiring av 50% av brudefolket sine bursdager og ikke minst en markering av bryllupet.

Vi serverer kaffe og kake fra ca 15.00 – ca. 19.00. Kom innom et kvarter eller fire timer… Av hensyn til mengder og slikt, ønsker vi likevel en liten tilbakemelding på hvem som kommer. (Kommentar her, sms, telefon,  eller ganske enkelt en vanlig samtale(!). Alt er tillatt. 🙂 )

Velkomne skal dere være!

Hilsen:
Silje Anette Amlien Enger
Øyvind Enger
Lene Mari Molund Lervold
og Kristian Lervold

(og Neo…)

Ferie!

Vi skal på ferie, jabadabadooo! Det er alt for lenge siden sist vi var og luftet bikinien, så nå er det på tide. Etter å ha fått beskjed om at Kristian og Lene ikke har vært på ferie sammen alene, fant vi ut at det må det gå an å gjøre noe med. Som sagt, så gjort. Fire stykker har utrolig nok klart å få ferie på samme tid, uten alt for mye frem og tilbake! Flotters! Så hvor skal vi reise da? Noe "vanlig" chartermål var ikke bra nok for denne ferien, vi tenkte å reise til et sted vi ikke kom til å reise tilbake til med det samme (oki, ikke alle kan være som deg Ruben og reise dit hvert år…) En storby kunne vi tenkt oss..

Fortsett å lese Ferie!

Jubileum.

Jepp. Da er det bevist en gang for alle. Jeg er blitt gamlis gammel voksen.

gammel_mann

Jeg ble født den 10. mai 1980. De sier at tiden flyr og det stemmer nok, for onsdag den 26. september 2007 skjedde det. Jeg har nå levd i 10 000 dager !!! Tenke seg til… Desverre så jeg det alt for sent, så det ble ingen feiring denne gang. (Det er vel kanskje ikke noe å feire heller.) Neste «dags-jubileum» blir ikke før 15 000 dager passeres fredag 4. juni 2021(!)

Fortsett å lese Jubileum.

JULEN 2006

Så var julen på hell… I morgen er det allerede nyttårsaften. Vi er ganske spente på hvordan Neo takler det hele. I fjor gikk det veldig bra. Det har gått fint nå i romjulen også. En kveld han var ute i hagen ble det fyrt av noen raketter, da skvatt han nok litt, men heldigvis har han ikke reagert inne. Vi skal ha noen gjester her hjemme, så vi har heldigvis full kontroll på Neo hele kvelden.

Vi har hatt en fin, men travel adventstid. Det har ikke blitt brukt mye tid på hundetrening, og det merker vi. Så når januar kommer må vi bli flinkere til å trene. Vi merker at enkelte kommandoer trenger litt repetisjon, men det er vel slik med de fleste. Helt hvor og hva vi skal trene vet jeg ikke, men kanskje miljøtreninger på Lillehammer annenhver uke er et fint mål? Vi må forsøke og ikke sette urealistiske mål, da blir vi bare skuffet. Det hadde likevel vært morsomt og trent noe lydighet også, ikke til konkurranser, men til hverdagsbruk. Om noen har noen gode tips til oss er vi glade for en kommentar.

Julen har gått alt for fort, men vi har fått tid til en god del. Lillejulaften var det julekonsert i Gjøvik kirka for 1/3 av oss. Julaftenformiddag fikk vi besøk av smånisser fra Raufoss på dagen og en stor en fra Hunndalen.

CIMG0673 CIMG0685

Julaften ble en vellykket kveld. Neo og Silje hjemme i Kiellands gate, mens Øyvind var på brua. Pusekatten som egentlig er litt skeptisk til verden, i alle fall Neo, fant seg en flott plass på bordet innerst i stua. Der fikk han ligge helt i fred, både for Neo og Eia. Hun var innom en tur hun også. Pusen lå helt stille hele kvelden, så jeg tror han var redd for konsekvensene av å hoppe ned igjen.

Neo var så eksemplarisk. Han sov seg igjennom middagen (matlagingen var han en aktiv del av….) og de fleste pakkene sov han seg igjennom. Noen pakker luktet mye bedre enn andre, men han var flink og lot de som ikke fikk så mange pakker som han hjelpe til med oppakkingen. Det tror jeg de satte pris på. Ikke spiste han papir heller… merkelig.

Det å sove borte er litt rart, men det gikk det og. Han synes først litt synd på seg selv, da vi skulle legge oss la han seg foran døren og survet litt. Etter litt om og men fikk han lagt seg i sengen min. Da sovnet vi begge to. Tror han sov veldig godt, for jeg våknet mellom madrassen og veggen. Neo lå og strekte seg med hele seg i min 90 cm brede/smale seng, og han snorker… Ikke sånne søte små snork, men skikkelige snork. Kanskje det er fordi han ligger på ryggen?

Første dag gikk vi tur før noen andre i verden hadde kommet seg ut på tur, det var koselig. Bare Neo, jeg og veien. Trengte nok det, for da vi kom hjem var det fullt familieselskap hos mamma. Koselig, men lille vims klarte ikke helt å slappe av. Ellers i julen har vi hatt en god del program, besøkt familie og kost oss hjemme.

I dag har det vært Texas her. Da vi var ute og gikk tur på formiddagen var det så ekstremt glatt. Flere biler kjørte av veien og bussen skled ned igjen bakken. Det er jo ikke så rart, med null grader og sprutregn. Det har regnet i hele dag. Det er slitsomt, men men.. Forsinket høststemning.

Neo ønsker med dette alle sammen et riktig godt nytt år og tusen takk for alle de flotte gavene!