Stikkordarkiv: Lene

Hunderfossen 2010

Vi har ikke gjort all verden i sommer, men likevel har vi hatt en flott sommer.

En dag i sommer dristet vi oss en tur til Hunderfossen. Det var mange andre som tok samme sjanse som oss, men en stor park tåler mange barnevogner og barnefamilier og vi hadde en kjempefin dag sammen med Edith, Minda, May-Edel (to sistnevnte var på besøk fra Tromsø) og familien Molund Lervold.

SKJULT INNHOLD

Her har vi valgt å skjule noe innhold for uregistrerte brukere. Det vil vises så fort du logger deg inn i boksen oppe til venstre på morsom.no ...

Ta kontakt med oss for å opprette en bruker til deg.

En liten oppsummering av dagen kan gjøres ved å nevne prinsesser og troll, båter, biler, tog og traktorer. Et av dagens høydepunkt var eventyret om dyrene på gården til Hans. Dette fenget både store og små barn!

Av andre høydepunkt kan vi nevne traktorsitting, kaninungeklapping og trampolinehopping.

Bondegårdsbesøk

Ta kontakt med oss for å opprette en bruker til deg.

Amelia og jeg ble med Lene, Preben, Amanda, Anders, Ellen, Eline Nathalie og tante Bjørg på gårdsbesøk på Bruflat. Her er det en koselig åpen gård, www.skogheimsenteret.no, med masse ulike aktiviteter. Det var en lavo med plass til 40 personer, telt, åpne sletter og mulighet for både overnatting og utleie til selskapligheter.

Fortsett å lese Bondegårdsbesøk

Lekekamerater!

For en tid tilbake var vi på hyttetur på Beitostølen med Kristian, Lene, Amanda og Preben Alexander. Det var egentlig ingen kjempesuksess… Eller, det var veldig koselig for mange av oss, men Lene og Amelia var syke, hhv oppkast og feber.

Ta kontakt med oss for å opprette en bruker til deg.

Amelia benyttet derfor anledningen til å være litt sint og skrekkelig skeptisk til Amanda og Preben, men det var da.

Fortsett å lese Lekekamerater!

17. mai

Amelia sin første 17. Mai ble feiret på en ganske så tradisjonell måte. Vi fant oss en ny plass for å se barnetoget, vi endte opp i Storgata utenfor en av blomsterbutikkene. Siden vi byttet plass så fikk vi med oss barnetoget bare en gang, men vi fikk med oss barnehagetoget i tillegg, koselig!

Ta kontakt med oss for å opprette en bruker til deg.

Vi så på barnetoget sammen med Lars Erik, Lene, Ina, Lars Erik sine foreldre, mamma, Per Kristian, Stig Anders, Marthe, Maren og Ruben. Amelia synes barnehagetoget var mer en nok, og før skoletoget kom etter så sovnet hun. Hun sov igjennom hele skoletoget med masse russ, en fire fem korps og to hundre blåser og ikke minst mange fine skole/klasserop. Ingenting i veien med sovehjertet. 🙂

Ta kontakt med oss for å opprette en bruker til deg.

Etter toget gikk Maren, Ruben, Lars Erik, Lene, Ina og vi og kjøpte pizza. Ønsket var en pizzabit, men vi tok likegodt en hel pizza og den ble borte. 🙂 Deilig. Gode og mette så traff vi på Dan og Silje, og noen flere kjente ble det også hilst på. Det er veldig morsomt å være i byen en 17. Mai med strålende solskinn, glade og pynta mennesker, det er en egen god stemning.  Dessverre var det mange kjente vi ikke traff, men vi håper de hadde en like fin dag som oss. Vi sier på etterskudd GRATULERER MED NASJONALDAGEN!

Fortsett å lese 17. mai

Leke

Amelia har fått seg en kul leke. Denne skal vist fremme både intelligens og matematikk-kunnskaper senere i livet. Så får vi se da. Egentlig så skulle denne leken hatt knalle farger, men det er ikke alltid vi får tak i det vi skal ha. Derfor ble det litt duse pene farger, så dersom det skulle skorte på noe av det ovennevnte senere i livet så har vi i alle fall en unnskyldning på lur. 🙂

Fortsett å lese Leke

En liten oppdatering fra damene i huset..

I dag har vi vært på kino med Ellen, Sivert, Bente, Jonathan, Lene og Ina.

Amelia og jeg våknet som vanlig i dag tidlig, og alt virket helt normalt. Hun ville ikke sove før vi skulle gå, så jeg må si jeg var veldig optimistisk på at dette skulle gå fint og hun sove igjennom hele Mamma Mia, men den gang ei.

Vi gikk ca 11.30 (film start 12.00), og ankom kinoen rundt 11.40 Da vi gikk inn døra på kinoen våknet snuppa. Hun koste seg i vogna omtrent til vi kom inn i salen, da satte hun i gang. Ina, Jonathan og Sivert tok livet litt mer med ro og koste seg i vognene sine. To av de fikk matpauser, men forholdt seg i ro. Vår Amelia derimot likte seg ikke på kino, og skrek og survet derfor store deler av filmen. Filmen varer til orientering i litt over 1.5 time, og mesteparten av tiden gikk jeg ut og inn før jeg til slutt kapitulerte og forlot salen for godt.

Fortsett å lese En liten oppdatering fra damene i huset..

Åpent hus!

I forbindelse med vår ekteskapsinngåelse i Miami den 04.04.2008, har vi fått (en del) hint om at flere ønsker å se bilder og kanskje snakke litt om den flotte turen vår. Det ble også tatt noen fine bilder som vi har lyst til å vise frem. Kristian, Lene og ungene kommer selvfølgelig.

hjerter-ringer

Vi har derfor lyst til å invitere alle som vil til et litt kombinert selskap i:

PANORAMAVEGEN 21A, 04.05.2008.

Dette blir avskjedsselskapet i Panoramavegen 21A, en enkel feiring av 50% av brudefolket sine bursdager og ikke minst en markering av bryllupet.

Vi serverer kaffe og kake fra ca 15.00 – ca. 19.00. Kom innom et kvarter eller fire timer… Av hensyn til mengder og slikt, ønsker vi likevel en liten tilbakemelding på hvem som kommer. (Kommentar her, sms, telefon,  eller ganske enkelt en vanlig samtale(!). Alt er tillatt. 🙂 )

Velkomne skal dere være!

Hilsen:
Silje Anette Amlien Enger
Øyvind Enger
Lene Mari Molund Lervold
og Kristian Lervold

(og Neo…)

Vel hjemme!

Da er vi vel hjemme på norsk jord etter en fantastisk ferie i USA. Som nevnt var det hele egentlig et lite skalkesjul for vårt giftemål. Men en ferie sammen med gode venner til "Karibien" er slettes ikke å forakte. 🙂

Kvelden før vi reiste hadde vi derimot en lite hyggelig opplevelse Vi fikk en mail om at hotellet var overbooket og at det ikke var rom for oss i herberget. Oh my gosh! (Vi turte ikke en gang å fortelle dette til Kristian og Lene.) Vel, etter ca. 17 mailer (ikke tull) ordnet det seg heldigvis, og vi ble innlosjert på Hilton Biscayne bay. Dette er nabohotellet til det opprinnelige Marriott Biscayne bay, som vi egentlig ville bo på. Etter to dager var vi innlosjert i hver vår suite, etter at Øyvind og jeg først måtte bo i et king size rom de to første nettene. Et king size rom med utsikt kun over byen, ikke havna… Ikke akseptabelt i det hele tatt…  😉

CIMG3089  CIMG3092

Vel innkvartert i suiten vår, hadde vi en fantastisk utsikt over byen på den ene siden, Marriott hotellet på andre siden og ikke minst sjøen og havna. Miami port er en veldig travel havn, med masse cruisebåter vi drømmer om å reise med.  Siden vi bodde i suiter, fikk vi upåklagelig service av concierge’n på hotellet og ikke minst bellboy’n som var helt suveren som guide.

CIMG3100  CIMG3102

CIMG3112  CIMG3109
Helt grei utsikt! Og kjekt å ha en arbeidspult(!) og sofagruppe på rommet.

Fortsett å lese Vel hjemme!