Stikkordarkiv: Chico

Blogging

Da er det lenge siden sist vi blogget, igjen.. Tiden går veldig fort. En kjapp oppdatering. Jeg trives veldig godt i den nye jobben min. Det er krevende og spennende, mange kvelder går med til jobbing, men likevel er jeg veldig fornøyd med byttet. Jeg har fått noen oppdrag og solgt noen hus!

Husbyggingen vår går det også fremover med, vi har nå fått muntlig klarsignal fra Gjøvik kommune, endelig! Det ble noen endringer på huset før det ble klart (kommunen fornøyd), men vi tror det blir bra og gleder oss masse! Det blir i alle fall veldig spennende! Regner med det blir mer virkelig når gravemaskinen står på tomta, og regningene kommer inn….

gravemaskin

Neo har også opplevd litt i det siste…

Nå er det lenge siden jeg har fått skrevet noe på denne siden min, så aner ikke om den er morsom lengre.

17. mai ble en spennende dag. Jeg fikk lov til å være med å se på toget(?), i år som i fjor. Tog, jeg skjønner ikke hva alle de menneskene som går etter hverandre har med tog å gjøre, tog er farlige og går på skinner, det er da allmennkunnskap! Uansett, folkemengden strenet forbi oss, og det var spennende, frem til… De hersens korpsene! Himmel og hav, det ene bestemte seg for å ta en hvil rett foran der vi stod, og jøje meg, KRIG!!!! Hadde det vært opp til meg da hadde vi reist til nærmeste tilfluktsrom, men nei da, vi skulle stå der og se på.

Etter langt om lenge og lenger enn langt så ble vi da ferdige med å se på tog og jeg fikk meg is, spiderman is rester fra Preben, så takk takk! Ellers var det grilling i hagen til mormor, med jordbær, meloner og selvsagt grillmat. En flott dag med bunader og dresser som endret farge fra mørkt til litt lyst mohair aktig i løpet av dagen : )

Jeg hadde besøk av Rocky nå for ikke så lenge siden. Jeg har visstnok mistet deler av min sosiale intelligens, og ønsker ikke å leke med noen, heller ikke logre eller vise annet tegn en «vil du sloss eller?» Rocky derimot ville være bestis, og alle synes derfor han var SÅ søt…Og jeg så håpløs.

Det gikk ikke stort bedre da Chico invaderte huset mitt en hel helg.. Han er bra korttenkt, han la seg i løpet av natten inne i buret mitt, greit at jeg aldri aldri går inn dit ellers, men akkurat da jeg så hvor fint han lå der, da fikk jeg lyst også, og startet derfor en fight (klokka fem på morgenen). Det var ikke spesielt populært. Da vi skulle spise frokost klikket det og litt for meg, og jeg tror Chico fikk respekt for meg, for han turte ikke spise mer av mine kuler. Men jeg ble stengt inne på kontoret eller tatt med ut for at han skulle på brødskive med leverpostei! Makan.

Ellers var det topp med besøk, vi var ute mye, selv om det var veldig varmt. Vi var på Glæstadtjernet og badet på lørdag og søndag var vi en tur på Eiktunet og duppet. Sprederen ble og satt frem, men hrmf.. Jeg tok ikke sjansen.

Vi var også hjemme hos Chico en tur, og der er det kult! Jeg fant Wilfred! Han er litt skeptisk, men veldig flott farge på han altså. Timmy er derimot litt tøffere, og jeg hadde lyst til å leke litt. Chico tok litt hevn på meg, og sa i fra at her var han sjef, men greit nok det. Vi er ikke mer uvenner enn at vi ikke kan sove i samme seng om natten altså, det er bare at jeg er så redd for å miste min status som absolutt midtpunkt!

Hva mer har skjedd i det siste?! Jo! Nå holdt jeg på å glemme, jeg har hilst på en Toller valp, og kjære vene! Har jeg vært SÅ liten?! Hun var tøff, helt klart! Kastet seg frem, uredd og fryktløs. Hun var ikke redd meg! Jeg stod der og tok i mot, for hun var jo søt da, en liten snerten snelle tenker jeg det blir. Jeg hvisket henne noen valpetriks i øret, så da gjenstår det å se om vi får referater om at hun har blitt en god biter, ulydig og vilter. Nå var hun ikke mer enn 8 uker, og hadde forsiktig antydning til lett biting, og et sovehjerte til tusen.

Nesten så jeg innrømmer at jeg ble sjarmert jeg og 😀

Nå er det lenge siden vi har blogget noe…

Nå er det lenge siden vi har blogget noe, og det er litt dumt.. Men det har skjedd masse siden sist. Vi får forsøke på en liten oppdatering.

Lørdag 26. august bestemte Frøydis og Silje seg for å reise på fjelltur. Foreldrene til Ruben skulle til Tyrkia på ferie, så vi fikk lov til å ha med Chico. Utrolig morsomt å reise på tur med to tollere! Øyvind bestemte seg for å bli med oss jentene på tur, vi benyttet oss av han som sjåfør. Ruben fikk ikke vært med for han var på noe painball styr, som vanlig?! Etter mye frem og tilbake bestemte vi oss for å reise til Gausdal. Valget falt på Gausdal fordi ingen av oss hadde vært der tidligere og det var i rimelig nærhet herifra.

Vi hadde det så fint! Begge hundene oppførte seg veldig bra i bilen. Vi hadde et stopp på Aulestad, der Bjørnstjerne Bjørnson bodde. Der fikk hundene luftet seg litt og påfyll av vann. Etter langt om lenge ankom vi Liomsetra, som var utgangspunkt for turen vår. Det var veldig flott terreng. Masse vann å bade i for de som liker det (Chiko) og masse fint å lukte på. Etter ca en times gåing måtte vi stoppe for å spise litt. Begynte å bli lenge siden frokost.

Etter matpausen bestemte vi oss for hvilken vei vi skulle gå videre. Mot en topp… Fjellklatreren Frøydis var jo med. Etter kanskje et kvarter skjedde det skjebnesvangre.. Chiko gikk først, så kom Frøydis bak han, Neo bak Frøydis og så Øyvind og Silje bakerst. Plutselig ser vi Neo hopper høyt i været samtidig som han skriker. Da vi ser ned på bakken ser vi en hugg orm, og det går opp for oss at han er bitt av orm. Nei nei!

Neo la seg rett ned og pleiet sin syke labb, med å sleike den. Stakkars vennen! Takk og pris at Øyvind var med på turen, han bar stort sett Neo hele veien tilbake til bilen. Frøydis og jeg forsøkte å hjelpe til, men han er stor og tung. Men heldigvis lå han helt stille. Det var nok fryktelig vondt. Vi kom oss til bilen så fort vi kunne og startet på den lange turen hjem. Da vi omsider kom nærmere Gausdal igjen, og det ble signal for mobil, fikk vi tak i Dyrlege-Halvor. Flaks for oss hadde han vakt og ba oss skyndte oss hjem til Gjøvik. Turen gikk greit, uten stopp.

Vel fremme hos dyrlegen var labben blitt veldig hoven, blødde og verket. Neo var så slapp.. Dyrlege Halvor var veldig flink, og ga Neo masse styrkemedisiner. Siden jeg ikke er noen dyrlege er det ikke så lett å fortelle om behandlingen, men han fikk til sammen 2 liter saltvann i løpet av det neste døgnet, litt motgift, antibiotika og metadon. Da Dyrlege-Halvor er vår nabo var vi så heldige å få med gutten vår hjem i løpet av lørdagskvelden. Det var kos. Han var en veldig flink pasient!

Han lå helt rolig i buret hele tiden, nesten uten å gråte! Det er imponerende. Natten forløp uten nevneverdig med søvn. Vi lå på stua hele gjengen. Neo i buret, Silje på sofaen og Øyvind på gjesteseng. Det var ikke så lett å få plass i buret med alt utstyret, så Neo satt og gråt store deler av natten.

Siden han ikke hadde tisset siden vi var på fjellet trodde vi til tider det var det han gråt for, og gikk ut.. Men da bare la han seg. Veldig morsomt klokka to om natta hehe. Klokka sju på morgenen ga vi opp og stod opp. Da la vi Neo utenfor buret, og gjett om han sov! Halvor var innom mange ganger i løpet av søndagen og de påfølgende dagene. Han må kunne sies å yte mer service enn hva som er forventet!

Søndag kveld ble vi alle veldig lettet, ca 30 timer etter forrige do besøk tisset gutten! JIPPI! Vi fikk masse god støtte, Neo fikk til og med en blomsterbukett levert på døra!

I løpet av tirsdag kom han seg veldig, og onsdagen, da var han nesten frisk igjen! Heldigvis at møtet med ormen tross alt gikk bra!

Lek

Nå har vi hatt en fin uke, igjen. Fredag (for snart en uke siden) hadde Preben bursdag. Vi reiste til Raufoss og lekte litt med Oliver og Ranja. (Hadde med gave til Preben og altså…) Det gikk veldig fint, bortsett fra at noen (les Neo) ble veldig oppspilt. Men det er utrolig hva litt tørrfisk på verandaen med Oliver kan gjøre, i tillegg til litt kjefting fra Oliver. Oliver sin kjefting fungerer mye bedre enn noe annet egentlig.

Søndag hadde vi besøk av Rocky. Det var gøy. I alle fall etter hvert, måtte bli litt varm i trøya først. Det vil vel egentlig si å få Rocky litt sliten. Neo fant ut at en god måte å få kontroll på var å hoppe opp i solsengen og sitte ved siden av Silje… Lurt.

IMG 2106

Denne uken har Charm kommet hjem. Han har vært på en lang ferie på sørlandet. Gjensynsgleden var stor, og ble kronet med en lang tur i skogen.

Vi har og vært på besøk hos Chico. Det er en skrekkblandetfryd å være der. Chico er tøff og de er veldig like 🙂 (Samme rase) Chico er fire år og en skikkelig type og se opp til. Vi har vært der ganske mange ganger, så de kjenner hverandre godt. I det siste har Chico fortalt Neo at det ikke bare er å komme som valp og tøffe seg. Det er skummelt. Da er det trygt å få låne mamma’n til Chico litt. Men så angrer Chiko seg og vil gjerne leke likevel. Da er det ikke bestandig Neo tør, ikke med en gang i alle fall. Etter en stund har han tydeligvis tilgitt og er mer enn klar til å leke, spesielt om Chico frivillig legger seg på ryggen for å vise at alt er trygt… Ja da, en skikkelig tøff hund vi har.