SOMMERFERIE!

Nå er det ferietid, og ferietid er deilig! Men det blir ikke til at bloggen har hatt hovedprioritering, så litt lite innlegg har det blitt.

Vi er nå ferdige med reising for en periode, etter to uker på Kypros tidlig i vår og nå en uke i Nord-Norge. Turen startet med at vi tok flybuss/timeekspress til Gardermoen, og bussen hadde integrert bilsete, noe som var kjempefint for da kunne vi sitte sammen og se på hverandre. Tror Amelia synes det var greit også.

SKJULT INNHOLD

Her har vi valgt å skjule noe innhold for uregistrerte brukere. Det vil vises så fort du logger deg inn i boksen oppe til venstre på morsom.no ...

Ta kontakt med oss for å opprette en bruker til deg.

Vi fløy til Tromsø, og da vi kom frem tok vi inn på Rica, Ishavshotellet og et superior rom med nydelig utsikt! ?

Hurtigruta..... En dag skal vi ta oss en tur!

I Tromsø opplevde vi å fryse skikkelig til tider, så ille at Amelia endte opp med en ny vindtett lue og jeg fikk meg allværsjakke og fingervanter. Men det var bare første dagen, for jeg våknet en av nettene av en solbrent følelse på ryggen, vi hadde glemt å trekke for gardinene. ?

Helt grei utsikt.
Vi bodde i Tromsø til onsdag, og på den tiden var vi skikkelig turister, vi kjørte Fjellheisen, var i Polaria og ishavskatedralen. Vi gikk og sullet i byen, i butikker og på kafeer. Øyvind fikk også vært innom en butikk som er eid av en barndomsvenninne av moren og overlevert en personlig hilsen. 🙂

Etter dagene i Tromsø leide vi bil og kjørte til Senja og Øyvind sin kusine Ingerlill, som vi var så heldige å få bo hos (nok et luxushotel med god mat og nydelig utsikt). Turen fra Tromsø til Senja (uten ferge) tok ca 3,5 time, og bestod av en sovende Amelia og nydelig utsikt. Jeg knipset noen bilder fra bilvinduet, så antagelig så vi ut som japanske turister i frognerparken store deler av turen.

Vakker natur
På Senja fortsatte vi turistvirksomheten med å besøke Trollet i Senja og å ta bilder av flott natur. Høye fjell, fosser og fjorder med nydelige strender, med grusomt kaldt vann. Jeg vet forresten ikke hvor kaldt vannet var, for jeg orket ikke tenke på å bade en gang. Da vi var på avslutningslunsj søndag tok noen tøffinger og kastet seg uti. Jeg tror det så mer innbydende ut en det var, for det ble korte bad men de aller tøffeste hadde noen svømmetak på samvittigheten da de kom opp igjen.

Isbaderne. Ryktene sier det var 12 grader i vannet.

Bakgrunnen for turen var et slektstreff for etterkommere av Øyvind sine besteforeldre. Rundt 80 gjester hadde tatt turen til selskapet lørdag kveld, men jeg tror det totalt var 121 som kunne vært der, men mulig jeg husker HELT feil. Slektstreffet varte i tre dager til ende, slik seg hør og bør for store lag. Det hele startet med middag på Skarvesteinen på Husøy fredag ettermiddag. For de av dere som fulgte med på “Da damene dro” på TV2, this is it!

Æ ha' bæsja. Ikkje bæsja.
Mandag satte vi kursen sørover igjen. Turen hadde flere etapper, hvorav den første gikk fra Senja til Bardufoss. Det er store avstander i Nordnorge, og jeg innser at vi er en smule bortskjemte som tenker at en tur til Lillehammer (40 min unna) er et tiltak…

Etter nok en deilig ferie er det godt å være hjemme igjen til Neo og vante omgivelser 🙂

2 tanker om “SOMMERFERIE!”